www.ziomaleza.fora.pl
Forum klasowe klasy A :)



Forum www.ziomaleza.fora.pl Strona Główna Gry First Person Shooter (FPS) BioShock
Obecny czas to Pią 8:45, 17 Maj 2024

Odpowiedz do tematu Zobacz poprzedni temat Zobacz następny temat
Autor
pilociek
Administrator



Dołączył: 08 Sty 2008
Posty: 62
Przeczytał: 0 tematów

Ostrzeżeń: 0/5
Skąd: pochodzi twoja stara ?
Sob 2:26, 19 Sty 2008

Wiadomość
BioShock
BioShock to gra FPS stworzona przez firmę 2K Australia (znaną wcześniej jako Irrational Games). Owa ekipa ma na swoim koncie takie projekty, jak Freedom Force, SWAT 4 czy Tribes: Vengeance, a zasilający jej szeregi programiści w przeszłości brali udział w pracach nad kultową mieszaniną shootera i RPG, grą System Shock 2. Opisywany poniżej tytuł należy traktować właśnie jako duchowego spadkobiercę ostatniej z wymienionych pozycji, gdyż oprócz przeważających elementów charakterystycznych dla strzelanin zawiera on również cząstki gatunku role-playing. Jego przytłaczająca, duszna wręcz atmosfera, nasuwa natomiast skojarzenia z niektórymi survival horrorami, gdzie psychodeliczny klimat towarzyszy odbiorcy od samego początku rozgrywki.

Historia opowiedziana w produkcie rozpoczyna się w roku 1960, kiedy to bohater imieniem Jack, pasażer dopiero co rozbitego samolotu, ląduje w przestrzeni oceanu i zaczyna się topić. Gracz musi pomóc protagoniście w walce o przeżycie, a następnie wraz z nim udać się w kierunku bijącego z oddali światła. Po chwili okazuje się, że błysk pochodzi z latarni umiejscowionej w podwodnym mieście Rapture. To tutaj przychodzi nam spędzić całą przygodę z BioShockiem.

Metropolia stanowi ogromny kompleks, zbudowany w 1946 r. przez amerykańskiego biznesmena, Andrew Ryana, po to, by stworzyć schron dla najwybitniejszych przedstawicieli ludzkiego gatunku (naukowców, artystów itp.). W kilka lat po II wojnie światowej projekt został zarzucony, a ukryte w głębinach oceanu miasto pozostawiono samemu sobie. W międzyczasie jednak dwaj badacze zamieszkujący Rapture dokonali przełomowego odkrycia. Na dnie morza znaleźli oni nieznany wcześniej gatunek ślimaków, mogący zmieniać ludzkie tkanki w komórki macierzyste. Stworzenia stały się źródłem substancji o nazwie ADAM, która przy właściwym stosowaniu zwiększa możliwości organizmu wykorzystujących ją osób, umożliwiając nawet osiągnięcie nieśmiertelności. Niezwykłe cechy chemicznej mieszaniny stały się przedmiotem licznych kontrowersji i doprowadziły nawet do konfliktu pomiędzy dystrybuującymi ją frakcjami. Rapture ogarnęła wojna, a w czasie jej trwania odkryto, że ADAM przyczynia się także do powstawania mutacji i uzależnień. W trakcie walk podwodna metropolia została całkowicie zrujnowana, a ci, którzy przeżyli toczoną w niej batalię, stracili resztki człowieczeństwa i ich egzystencja ograniczyła się głównie do poszukiwania ślimaczej substancji.

Prowadzący Jacka gracz zmuszony jest do odnalezienia się w utopijnym świecie i stopniowego odkrywania zasad rządzących jego nowym domem. Wszędzie czai się niebezpieczeństwo, a żeby móc sobie z nim poradzić, trzeba na własną rękę zażywać dawki ADAM. Zadanie to nie należy do najprostszych, bo jedynymi istotami posiadającymi upragniony surowiec są małe, niepozorne dziewczynki, tzw. Little Sisters. Chcąc je pokonać, musimy zmierzyć się najpierw z ich potężnie uzbrojonymi ochroniarzami, Big Daddies. Na domiar złego w mieście jest również pełno innych potworów, a publicznego porządku pilnują bezwzględne roboty. Szczęśliwie można rozprawić się z nimi zarówno przy użyciu argumentów siłowych, jak też uciekając się do rozwiązań wymagających wysiłku intelektualnego, np. hackowania urządzeń w ramach przechodzenia prostej mini-gierki.

Gracz ma również sposobność do upgrade’owania posiadanych przez siebie gatunków broni (strzelb, pistoletów, wyrzutni rakiet i innych), dokupując do nich lunety, większe magazynki czy skuteczniejszą amunicję, a także poprawiania własnych zdolności psycho-fizycznych za pomocą power-upów o nazwie Plasmids. Te swoiste modyfikacje kodu genetycznego pozwalają na efektywniejsze działanie w skomplikowanym świecie gry, gdzie każdy wybór ma realny wpływ na rozwój fabuły. Należy przy tym zaznaczyć, że zabawa jest nieliniowa, a misje ułatwiają nam liczne gadżety, jak noktowizor czy aparat ukazujący słabe punkty przeciwników.

Całą akcję obserwujemy z perspektywy pierwszej osoby, zaś utrzymane w futurystycznym klimacie lokacje podziwiamy za sprawą mocno zmodyfikowanej wersji silnika Unreal Engine 3. Na odbiór produkcji ma ponadto wpływ niepowtarzalna muzyka, stworzona przez Garry’ego Schymana, autora ścieżki dźwiękowej do Destroy All Humans! Podejmując temat technicznych aspektów BioShocka, należy także pamiętać, że do uruchomienia gry konieczne jest połączenie z Internetem. Tytuł wymaga bowiem sieciowej aktywacji. Co więcej, korzysta on także z usługi Games for Windows Live, dzięki czemu możemy odblokować w nim szereg interesujących osiągniąć (achievementów), zaprojektowanych na podobieństwo nagród w systemie Xbox Live.








Post został pochwalony 0 razy
Zobacz profil autoraZnajdź wszystkie posty pilociek

Odpowiedz do tematu Strona 1 z 1

Forum www.ziomaleza.fora.pl Strona GłównaGry First Person Shooter (FPS)BioShock
Obecny czas to Pią 8:45, 17 Maj 2024
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Skocz do:  
Możesz pisać nowe tematy
Możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach


fora.pl - załóż własne forum dyskusyjne za darmo
Powered by phpBB © 2001, 2005 phpBB Group - Glass˛ Created by DoubleJ(Jan Jaap)
Regulamin